Februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Merette Schuurman - WaarBenJij.nu Februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Merette Schuurman - WaarBenJij.nu

Februari

Door: Merette

Blijf op de hoogte en volg Merette

28 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

De voorlaatste maand zoals ze dat zo mooi noemen…

Ik heb al verteld over Brownsberg en Galibi. Na deze vrije week moest ik toch weer eens beginnen met mijn stage én,… de mensen hebben me gemist. Die maandag werd ik door zo een beetje iedereen héél geïnteresseerd ondervraagd waar ik was. Na mijn antwoord vertrok hun gezicht lichtelijk, ze hadden natuurlijk iets spectaculairders gehoopt.

Die week ben ik ook met Marieke naar de Hammam (Turks Badhuis) geweest om maar eens een grondige reiniging te ondergaan. Na een zwembad, een sauna en een full body scrub was de massage waar ik me zo op had verheugd eindelijk aan de beurt…
Oké, een massage hoort hard te zijn wil het zin hebben, maar die vrouw bij mij overdreef het écht! Toen ze bij mijn onderrug was trok ik het echt niet meer. Maar ze zei dat het wel weer over zou gaan. Was ook zo, bij mijn benen en schouders wel, bij mijn onderrug niet. Die nacht heb ik vreselijk geslapen en ik heb er serieus 3 dagen last van gehad! Niet dat ik niet kon lopen ofzo, maar als ik er tegenaan kwam, deed het gewoon pijn. En ik ben niet kleinzerig!

Maar goed, het was Marieke’s laatste avond, dus ik liet me niet kennen. Na een overheerlijke maaltijd bij Dumpling luidden we bij La Caff haar laatste dag in.
En toen was er nog maar 1. 5 dagen heb ik alleen mogen wonen in Huize Teresina en dat viel eerlijk gezegd nog niet eens zo tegen. Oké, ik had de vrijdag die enge film niet moeten kijken alleen. Maar ik heb me vermaakt, je weet toch.

In de week van 19 t/m 23 februari heb ik studieverlof genomen. Zelfs hier word ik achtervolgd door tentamens. Maar het was niet zo erg. Kon lekker uitslapen en m’n eigen tijd indelen. Echter, ik werd dinsdag al verrast door twee nieuwe huisgenootjes, Anna en Els. Twee meisjes van 20 uit Groningen die bij het Academisch Ziekenhuis vier maanden stage gaan lopen. Leuke meiden!
Die avond ben ik nog met mijn vader en Andwele uit eten gegaan bij een echte Chinees. Niets geen bapi panghang, maar echt chinees voedsel.

Mijn vader vermaakt zich trouwens erg goed hier. Hij heeft het helemaal naar zijn zin! Huurt fietsjes en trapt naar Groningen, drinkt Parbo’tjes in de meest rare tenten, maakt allemaal tripjes, helemaal top! Aankomend weekend gaan we auto huren en touren, heb er nu al zin in!

Donderdag moest ik dus mijn tentamen maken voor het vak Human Resource Research. Om 10 u zou het op m’n mail staan,… Misschien dat het met Suriname te maken heeft, maar zelfs m’n tentamens werd 50 minuten later toegestuurd! Hoezo?!? Maar goed, gelukkig was het niet lastig. Meerman, eat your heart out!

Vrijdag even de stad in geweest om een nieuwe outfit te scoren voor T-OK. T-OK is een Jamaicaanse band die zaterdag een concert zou geven in het Flamboyant Park. Een goede reden om te shoppen dacht ik zo. Die heuse middag werd via de radio vermeld dat T-OK niet was komen opdagen en dat het concert dus niet door zou gaan. Belachelijk! T-OK is niet OK waren de headlines in de Ware Tijd maandag, en terecht!
Vrijdagavond ben ik nog wat wezen drinken in de stad met een meisje die al een tijdje in Su rondloopt, maar haar vorige week in Starz pas heb leren kennen. En het was heel gezellig, ook die avond, hoewel het aardig was uitgestorven in de stad.

Maar goed, gelukkig waren er voor de zaterdagavond nog goede alternatieven. Het was Lorenzo’s jaardag en dus ging ik daarheen. Het was een gezellig feestje, lekker buiten, een vrolijke dj, goede sfeer en er werd lekker gedanst. The way it should be! Was leuk om iedereen weer te zien. Daarna nog even in Starz de avond afgesloten.

Zondag was een brakke, regenachtige dag. Toch jammer. Zelfs ’s avonds konden de parasolletjes van de Zanzibar het niet aan. Het zou nu eigenlijk weer kleine droge tijd moeten zijn, maar het klimaat is een beetje ontregeld, waardoor er af en toe nog regenbuitjes vallen.

Maandag weer begonnen met stage en na een klein uurtje alle roddels te hebben gehoord, was het alsof ik nooit ben weggeweest. Ik ben weer op de hoogte van alle moorden, zelfmoorden (en pogingen), overvallen en ziektes. By the way, ons ver verpauperde, bijna op instorten, kantoorgebouw is geschilderd. Voor mijn ex-collega’s: de binnenkant is lichtblauw de ingang hebben ze geel met zwart geverfd. (!!!) Alsof de gedetineerden zelf de kleuren mochten uitkiezen! Maar goed, nu ziet het er tenminste een beetje verzorgd uit. Verder wordt Benie’s Park geasfalteerd, en krijgt Huize Teresina ook videobewaking. Dus dat!

Gister weer 4 nieuwe huisgenoten gekregen, Johan, Marije, Marije en Anne. Het is weer gelijk vol in huis! Nu ben ik niet alleen huisoudste, maar ook sowieso de oudste (de laatste 4 zijn allemaal 18), yeah…
’s Avonds nog een paar afleveringen Prison Break gekeken en toen naar een riant huis in Blauwgrond geweest. Een paar gasten hebben daar een huis gehuurd om te ‘chillen’ en dat kun je daar ook zeer zeker. Uiteraard ging het chillen me goed af, waardoor ik nu weer brak op stage zit. Maar gelukkig helpt de Rode Stier me hier ook de dag door!

Sja, verder weinig nieuws. Er is zondag nog wel een slang bij ons in de tuin gespot, maar die heeft onze huisbaas genadeloos om het leven gebracht. De huisschildpad schijnt weer terug te zijn, het seizoen van de kakkerlakken lijkt te zijn aangebroken en per dag beroven we nog steeds 100den mieren van het leven.

En nu is mijn laatste maand aangebroken…

  • 28 Februari 2007 - 12:23

    Margriet:

    Leuke foto's! Zoen

  • 28 Februari 2007 - 12:49

    Pascale:

    Hoi Merette, inderdaad, je laatste maand. Ik zag Loles zondag en toen bedachten we dat je in april, dus net voor de Pasen weer terug zou komen! Aan alles komt een einde... deze maand zal extra intensief zijn. O ja, mijn broer en zijn gezin bevalt Zimbabwe heel goed om te wonen: een heel mooi land (maar voor de mensen daar is het een ongelukkige situatie...). Ze hebben een nanny voor de baby, en die draagt haar de hele dag op de rug gebonden. De baby groeit zo op z'n afrikaans uit de luiers!
    Ik zie uit je terug te zien.
    liefs, Pascale

  • 28 Februari 2007 - 12:57

    Laurine:

    He meis,
    klinkt weer goed allemaal! Geniet nog even he, voor je t weet zit je weer helemaal gesetteld hier (denk er nog maar niet te veel aan!) Wij zijn iig wel blij dat je voorlaatste maand is aangebroken:D! Veel plezier, dikke kus!

  • 01 Maart 2007 - 09:48

    Elsbeth:

    Hey lieverd!
    Volgens mij heb jij wel érg veel fun daar! Het woord "brak" komt in je stukje meer voor dan "je", "het" en "een"... Flauw flauw.. eigenlijk gewoon jaloers da ik hier in het saaie koude (relatief warmste winter ever, maar goed) NL zit en jij daar haha! Foto's zijn heerlijk om te zien! Heel veel plezier nog met paps! Zoen!

  • 01 Maart 2007 - 15:11

    Marlies A.:

    Heee lieve Merette, bedankt voor leuke verhaal. Succes met de laatste weken (maanden: dat klinkt beter) Ik kijk er naar uit je weer in Nederland te zien. Ik hoop dat je niet ontwend bent aan the DUTCH WAY!! Veel liefs genieten en tot schrijfs Marlies

  • 01 Maart 2007 - 20:20

    Petra:

    hey Merette, er ging iets mis met de berichtjes dus die krijg ik nu via aenstal. Je hebt het nog steeds naar je zin merk ik., echt super leuk om je verhalen te lezen!. veel succes en vooral plezier de laatste maand.
    groetjes, Petra

  • 02 Maart 2007 - 10:30

    Marlou:

    Heej Merettie!!
    Prachtige verhalen weer.. ben niet anders van je gewend! ;)
    Stuur je binnenkort een mailtje, want it's been too long!!!
    Kusje!

  • 03 Maart 2007 - 19:09

    Marlieke:

    Hey Meret, ik zou zeggen geniet zoveel als je kan, de tijd gaat zoals je wel zult weten veel te snel!!!Dikke kus! (ps ik ben in Mexico ook helemaal verslaafd geraakt aan prison break, in het bijzonder aan Micheal Scofield haha..)xx

  • 05 Maart 2007 - 14:00

    Anneke:

    hallo merette, leuk om weer even wat van je lezen, zo blijven we helemaal bij hoe het daar in suriname allemaal gaat, geniet nog even en dan moet je hier vast weer wennen ,toch wel erg anders daar. doe ook je vader de gr en succes nog even.
    anneke

  • 08 Maart 2007 - 08:52

    Marieke:

    he meret, ben jaloers op je, maar dat wist je al. top verhalen weer... wou dat ik er nog bij was, maar ja... all good things come to an end... maar i had the time of my life... haha.

    kus rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2009

The end of the beginning or the beginning of the..

22 December 2008

The Chinese are taking over!

24 November 2008

Biga is niet meer…

22 Oktober 2008

The Gym

28 September 2008

Tak Taki Dolfijnen
Merette

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 50998

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2008 - 20 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: