Stage enzo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Merette Schuurman - WaarBenJij.nu Stage enzo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Merette Schuurman - WaarBenJij.nu

Stage enzo

Door: Merette

Blijf op de hoogte en volg Merette

12 Oktober 2006 | Suriname, Paramaribo

Vorige week ben ik samen met nog twee huisgenootjes begonnen met salsa en merengue les. Jammer genoeg waren wij niet de enige met het briljante idee, maar kwamen er zeker nog 40 Bakra's op af. Wel apart om ineens zoveel blanke mensen bij elkaar te zien! Maar de les was echt geweldig. Dat kwam vooral door onze leraar Ietje (geloof jij het?), want 2 uur dansend de zij-sluit-zij doen is meestal niet echt boeiend. Ietje is een adhd-gast die net als elke Suriname moeite heeft met het woord rechts. In plaats daarvan maakt hij er van rex-links-rex. Maar het was erg leuk om te doen en hopelijk leren we snel meer, want eind van de maand is er Salsuri (www.salsuri.com) en het lijkt me niet tof om als kansloze Bakra op de dansvloer te staan.
Minder nieuws is dat mn laptop is gesneuveld, maar daar wil ik het nog ff niet over hebben. Wel over vorige week donderdag. Toen had ik een afspraak met een vrouw van het hoofdkantoor. Zij is personeelsfunctionaris (wat hier niets voorstelt) en ik mocht haar wat dingen vragen. Het is jammer dat je op dat moment in Suriname bent, wat betekent dat de deur openstaat waar elke 10 min iemand binnen komt lopen om iets te vragen en de telefon elke 5 min rinkelt die ook schaamteloos wordt opgenomen. Heel irritant om op zo'n manier een effectief gesprek te voeren.
Vrijdagavond zijn we na onze salsa-les (jaja, 2x in de week!) naar een modeshow in Mystique geweest. Het was wel jammer dat het zo onprofessioneel was, maar een leuke ervaring.
Zaterdag heb ik lekker geshopt in de stad. Een leuke ervaring was de centrale markt. Dat is een onderdekte markt waar je veel groente, fruit, kip, vis en andere dingen kunt kopen. Het nadeel is dat je aan alle kanten wordt belaagd door verkopers die nog niet niet de vis in je handen drukt. Suriname is natuurlijk een tropisch land war je hele andere producten kunt kopen als bij ons. Het jammere is dat die dingen moeilijk te onthouden namen hebben, maar ik zal de volgende keer beter mn best doen.
's Avonds scheen er een 60's/70's/80's party in Millennium te zijn, waarbij de entree gratis was en de Caperinho's voor de halve prijs. Het bovenstaande was een feit, alleen was het jammer dat er maar 12 mensen waren, waarvan 2 personeel en 3 kinderen. Toen er om 1u nog geen veranderingen ingekomen was gingen we er vandoor. Uiteindelijk belandden we weer in de Starzz waar de muziek ook top was en weinig Bakra's te zien waren. Dat weekend was er namelijk een Full Moon party waar 120 stagiaires met zn allen op kaaimannenjacht gingen. Dus dat.
Op een gegeven moment was er in de Starzz een breakdance battle waarbij de Capoeira-gasten er met kop en schouders bovenuit staken. Erg leuk om te zien! Het kunstje wat ze daar vertoonden, kreeg zondagavond een vervolg op het onafhankelijkheidsplein. Daar komen ze elke week samen om nog meer te oefenen. Iedereen staat dan in een kring te klappen, een paar bespelen een instrument (bv berim bao) soms wordt er gezongen. In het midden gaan dan 2 mensen Capoeira-en. Heel gaaf om te zien. Dat vonden ook vele anderen die er omheen kwamen staan of zelfs hun auto stopten om een goede foto te maken.
Deze week is het echt weer ongelofelijk heet. Dat is oke als je ven het doet, maar aangezien we toch in Suri zitten, is de kans groot dat je af en toe een paar uur zonder stroom zit. Zo ook afgelopen woensdag en zaterdagavond.
Ondertussen is de vriend van Daphne, de moeder van Tuija, de moeder + vriend van Martine gekomen en vandaag komt nog een vriendinnejte van Suzanne, dus het is gezellig druk bij ons in huis.
Maar ik zal ook nog ff wat over mn stage schrijven, daarvoor ben ik hier natuurlijk. Het is 'wel oke'. Ik mag waarschijnlijk twee dagen IN de gevangenis werken. Alleen wel in de 'minst leuke', of hoe kun je dat beter zeggen? Ik moet naar degene waar een agressieve sfeer hangt, alsof er elk moment WEER een opstand kan uitbreken. Toen ik er was, mocht ik de gevangenis niet te ver in, omdat het anders gevaarlijk zou zijn. Een schrale troost zijn de dag-en-nacht bewaakte torentjes in elke hoek van het terrein. Altijd positief blijven natuurlijk!
Morgenochtend vertrekken we naar de Raleighvallen wat weer een bijzondere tocht beloofd te worden. Ik hou jullie op de hoogte. Jullie mij ook?
-X-

  • 12 Oktober 2006 - 12:39

    Valerie:

    Yo Mer,
    uik ben juist blij om te lezen dat je in Suriname zit, want die buraue's, stoelen en TYPEMACHINES zijn volgens mij niet RSI proof!!! Nog steeds allemaal spannende verhalen las ik . Vannochtend stond ik onder de douche en vroeg ik mij al af hoe het met je ging. Miste je verhalen waarschijnlijk. Toch even een andere wereld waar jeje begeeft. Wanneer komt er voor jou gezellig bezoek.
    Mijn stage begint de echte aard van Valerie te kennen en krijg sterk de indruk dat ze af en toe flink van me balen. Maak soms stomme onhandige fouten. Je kent het wel.
    Maarja dat is dan weer mijn verhaal. Geniet en ben benieuwd naar je dans kunsten!!!
    Liefs Val

  • 12 Oktober 2006 - 13:34

    Jacqueline:

    HAHAHAHAHAHAHAHA!

    Krijg echt medelijden als ik die foto's zie, echt hilarisch!

  • 12 Oktober 2006 - 16:44

    Tessa:

    He Meretje,
    Blijf ons vooral op de hoogte houden van al jouw spannende verhalen. Ik zal je binnenkort even mailen met alle ontwikkelingen hier in Amsterdam. Veel plezier nog en tot de volgende keer.

    Dikke KUS Tessa

  • 13 Oktober 2006 - 09:04

    Anneke:

    hallo merette
    nou je beleeft daar wel van alles,ik vind het knap van je dat je je daar zo goed aanpast,lijkt mij erg moeilijk. je hebt een zeer luxe kantoor.hier gaat alles goed. veel plezier nog en succes met je werk, we denken aan je.
    veel gr. van ons allemaal.
    anneke.

  • 13 Oktober 2006 - 13:30

    Marlies A.:

    Lieve Merette, leuk dat je alles steeds zo trouw oppent!Echt bijzondere verhalen. Die foto's zijn heel typerend. Nou werk ze ook met het huidige instrumentarium zul je je wel redden. Veel liefs en tot snel en tot lees. Marlies

  • 13 Oktober 2006 - 14:17

    Laura:

    Als je terug komt kunnen we van jou dus een cursus salsa verwachten?
    Leuk om al je verhalen weer te lezen. Ben razend benieuwd hoe het in de gevangenis is!
    Geniet lekker van al het moois daar en pas op in de gevangenis.
    Kus Laura

  • 17 Oktober 2006 - 15:36

    Sloes:

    Haha Saf!
    Wie zijn plas niet wegspoelt is een grote vieze varken! Wat mooi!
    Kus

  • 17 Oktober 2006 - 15:44

    Peter Mul:


    Hoi Merette,

    Ik doe mee aan de KKF beurs die van 24 november tot en met 2 december in de KKF Beurshal aan de Benjaminstraat in Paramaribo wordt gehouden. De openingstijden zijn van 18.00 t/m 23.00 uur.

    Ik ben daar alleen en zoek voor enkele beursdagen een vlotte beschaafde assistente die de standbezoekers kan helpen een bezoekersformulier met interesses in te vullen en de consumpties te verzorgen.

    Als je dan nog in Paramaribo bent en je zoekt wat afwisseling, immers deze jaarlijkse beurs heeft volgens de organisator 80.000 bezoekers, kijk dan op www.tuex.com voor mijn leveringsprogramma en e-mailadres.

    Met vriendelijke groeten,

    Peter Mul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2009

The end of the beginning or the beginning of the..

22 December 2008

The Chinese are taking over!

24 November 2008

Biga is niet meer…

22 Oktober 2008

The Gym

28 September 2008

Tak Taki Dolfijnen
Merette

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 50989

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2008 - 20 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: